tiistai 6. syyskuuta 2011

Wim Wendersin tanssielokuva Pina

*
tästä tanssielokuvavinkistä. Olen ihan haltioissani. Olen nyt katsonut trailerin läpi monta kertaa. Lumoudun joka hetki enemmän tästä Wim Wendersin huikeiden tunnelmien teoksesta, joka ylistää saksalaista nykytanssijaa ja koreografi Pina Bauschia (27.7.40-30.6.09). Tämä traileri tuli viime yönä uniinikin. Unessani oli paljon leijuntaa, kepeyttä, syvällisyyttä ja tanssien liikkuvia ihmisiä..
*
Nyt odotan, että pääsen elokuvateatteriin tätä elokuvaa katsomaan. 
Siitä sitten lisää myöhemmin.

7 kommenttia:

Jael kirjoitti...

Tuosta leffasta en ole kuullutkaan, mutta Pina Bausch sen sijaan on tuttu vuosien takaa.

Allu kirjoitti...

Pina oli mahtava nainen ja minulla on ollut mahdollisuus nähdä Wuppertalissa kaksi esitystä livenä. Tosin silloin Pina ei itse enää esiintynyt, mutta tuli kyllä lopussa lavalle. En olisi ikinä ennen uskonut, että moderni tanssi voi olla niin hienoa.

Sooloilija kirjoitti...

Jael, en ollut minäkään kuullut, mutta kolahti heti. Aion nähdä tämän jossain vaiheessa.

Allu, hienoa, että olet nähnyt Pinan livenä. Minä pidän nykytanssista. Sitä on niin monenlaista. Pina taisi olla ihan uranuurtaja, monenlaisen liikekielen melkein äiti..

Birgitta kirjoitti...

Vau, hienoa päästä tännekin ihailemaan tuota traileria =) Leffateatterissa oli niin hienoa nähdä isolta kankaalta tämä pätkä, että pitää olla tarkkana ja hoitaa liput käteen heti kun se vaan on mahdollista.

Sit mä huomaan, että sulla on ihana uusi kuva Colin Firthistä. Aah... aivan ihana =)

Sooloilija kirjoitti...

Birgitta, mun oli pakko laittaa traileri tänne kun olin heti ihan myyty tälle elokuvalle.

Sivupalkkia aina uudistelen välillä ja nyt muistin yhtäkkiä Colin Firthin synttärinkin..

Anonyymi kirjoitti...

Vau! Ja musiikkikin oli hyvää! Kiinnostava ehdottomasti!

Katsoin muuten vähän aikaa sitten eka kertaa Babelin ja aaah, kuinka tykkäsin! Jotenkin nykyään elokuvat taitaa noista kulttuuriantimista tällä hetkellä kolahtaa eniten. Elokuva ja musiikki ovat täydellistä sielun mannaa tällä hetkellä : )

Minna

Sooloilija kirjoitti...

Minna, Babelin olen katsonut muutamaan kertaan. Siinä yhdistyvät kaikki, musiikki on tärkeällä sijalla siinäkin tunnelman luojana.

Elokuvat ja musiikki ovat tällä hetkellä minunkin tärkeysjärjestyksessä korkeimmalla. Itseasiassa musiikki juuri nyt. Elokuvia en ehdi aina katsomaan, mutta musiikki soi aina !