tiistai 23. helmikuuta 2010

Kuuntelen tällä hetkellä

Monen vuoden levynjulkaisuhiljaisuuden jälkeen
Sade, kestosuosikkini jo 80-luvulta,
on julkaissut uuden albumin nimeltään
Soldier of Love. 
Nigerialais-brittiläinen Sade Adu (synt. tammikuussa -59) laulaa aina rakkaudesta, sen menetyksestä ja sen kaipuusta, omalla tunnistettavalla tyylillään.
Uuden levyn nimikappaleen sanat alkavat sykähdyttävästi: (klikkaa sanoja)
*
Levyn kuvitus on mielestäni hengästyttävän kaunista.
Kuvat jo itsessään vievät tietynlaisiin tunnelmiin..
Hieman perinteisempää Sade-saundia voi kuulla mm. laulussa:

Sade tekee hyväntekeväisyystyötä, mm. lastenjärjestö Rainbow Trustissa. Hänellä on yksi tytär. Paljon muuta emme Sadesta tiedäkään, hän kun ei paistattele mielellään julkisuudessa, muuta kuin asiasta.

7 kommenttia:

Leena Lumi kirjoitti...

Tuo keskimmäinen kuva on upea. Sade on minulle uusi laulaja, tosin nimen olen kuullut. Tämä biisi oli ihanan kohtalokas ja hyvin erikoinen. Haluaisin kuunnella tätä hämärässä baarissa viinin äärellä...ja ilmassa perhosia nimeltään 'kielletyt leikit'....

Sooloilija kirjoitti...

Leena, nämä kaksi esimerkkibiisiä ovat aika erilaisia, mutta koko levy on silti yhteinäinen kudelma. Toisaalta taattua Sade-tyyliä, toisaalta vähän uutta.

Jännä tuo mielikuvasi.

Anonyymi kirjoitti...

Kyllä se on tuttua kamaa! Sade on minunkin kestosuosikkini.
Voi miten kaunis hän on aina vaan.

Sooloilija kirjoitti...

Piilomajan Violet, eikö, äänikään ei ole muuttunut yhtään. Ehkä hieman madaltunut, kuten olen huomannut esim. Joni Mitchellille käyneen.

hanne virtauksesta kirjoitti...

Olen paljonkin kuunnellut aiemmnin Sadea..
Silloin 80-90-luvuilla hänen musiikkiaan käytettiin paljon jazz-tanssissa. Itsekin viljelin sitä. Hyvä, rauhaisa rytmi, ilmaisullisuus, tilaa ja ilmaa....

Tykkäsin noista kahdesta sun esille ottamistasi biiseistä...

Ostin vähänaikaa sit Zagiran uuden cd:N petyin...samoin "Bag Street Boys....petyin..halusin niitä lähinnä tanssitunneilleni kouluun...Harmi kun täällä ei voi kuunnella levyä etukäteen...pitää ostaa "säkissä". Tietty oisin voinu kuunnella netissä ennen...=)

ii kirjoitti...

Mä oon myös tykännyt tosi paljon tästä uudesta levystä. En olis muuten varmaan huomannu kuunnellakaan, mutta Spotify aina mainostaa uutuuksia etusivulla, että sitä kautta tuli klikattua ja heti kuulosti hyvältä. Mä oon kyllä kuunnellut Sadea aiemminkin, tosin en mitenkään jokapäiväisesti.

Leda kirjoitti...

En tiennytkään uudesta levystä.. Kiitos vinkistä. Hyvältä kuulostaa - edelleen.