perjantai 29. tammikuuta 2010

Kuusikymmentäluvulla syntyneet - minä ja nämä naiset

Olen joskus helposti innostuva ja joskus hieman yllytyshullu. Paljoa ei tarvinnut houkutella kun rupesin Mikaelan ja Päivin jalanjäljissä etsimään tunnettuja ihmisiä, jotka ovat syntyneet samana vuonna kuin minä. Tässä 'raportissani' on vain naisnäyttelijöitä, sillä ikäiseni miehet ovat suurin osa jo hieman ukkoutuneet ja muuttuneet nallekarhuiksi (mikä ei huono juttu sekään!), mutta naiset sen kuin kukoistavat! 

Ihania naisia syntymävuodelta 1966:

 
 
Kaikkia näitä vähän yli nelikymppisiä naisia yhdistää arvostettu näyttelijänura, äitiys, ja rohkeus olla juuri sellainen kuin on. Nuorempana nämäkin naiset miellyttivät muita, olivat liian kilttejä ja solmivat vääriä ihmissuhteita eli tekivät kaikki ne virheet, joita minäkin tein. Mutta nyt on turhanaikainen kiltteys tiessään!

Viimeistään tässä iässä huomaa myös sen, että oman hyvinvoinnin eteen on tehtävä jotain, jotta innostus elämään säilyisi. Myönnän, että näillä naisilla on rahaa, ja osa on turvautunut kauneuskirurgiaankin, mutta jos se normaalirajoissa toteutettuna tuo mielihyvää juuri itselle, on se kaikki täysin sallittua. (Mielipiteeni siis).
Minä puolestani olen tavallinen kansalainen, työssäkäyvä äiti, joka taiteilee viikot läpi erilaisissa tunnetiloissa, taistelen rahan riittävyydestä, eikä minun kuvaani kukaan laita blogiinsa ja esittele vuoden 1966 Naisena !
Voin silti pitää näitä samana vuonna syntyneitä naisia kanssasisarinani. Onhan meillä ainakin jotain yhteistä.

15 kommenttia:

Tuula kirjoitti...

Hieno lista, ihan kuvittelen sinut siihen perään ja hyvin sovit ^^. Minä olen vuoden vanhempi, ihan itsekseni huvikseni varmasti katson ketä löytyy vuosikertaa -65. Absolutely Fabulous, Sooloilija, malja sulle!!

Leena Lumi kirjoitti...

Soolis, minä olen VAARALLISEN yllytyshullu: Mistä tiedät,vaikka laittaisin sun kuvan mun blogiin ISONA ja ilmoittaisin, että 'tässä nainen vm. '66'! Lähdenkin nyt katsomaan mitä kuvia minulla sinusta on...

Salma Hayek jaksaa aina ihastuttaa minua ulkonäkönsä puolesta. Hän hohtaa!

Sooloilija kirjoitti...

Tuuluska, kiva olisi kuulla sinunkin vuoden kuuluisia näyttelijöitä (ja muitakin).
Kiitos kommentista ja maljasta!

Leena, älä vain! Minä pysyn anonyymina täällä luultavasti aina! Mutta entä sinun syntymävuotesi vahvoja naisnäyttelijöitä? Keitähän heitä olisi?

Annie kirjoitti...

Minä ihan kuvittelin sinut viisikymppiseksi kirjoitustyylisi perusteella! Olet niin hillitty ja hallittu. :-) Ei meillä sitten olekaan kuin viitisen vuotta ikäeroa.

Kuka tässä jaksaa olla täydellinen, kun pitää hoitaa kotia ja lapsia ilman siivoojia ja lastenhoitajia? Ja joskus pitäisi vielä mennä takaisin töihin... Olen viime aikoina seurannut ns. täydellisten naisten blogeja ja minusta ne ovat jotenkin pelottavia. Jos ihmisen koko elämä on ulkonäöstä ja sisustuksesta huolehtimista, niin minusta siinä on jotain luotaantyöntävää. Paljon mieluummin seuraan sisäisesti kiinnostavien kuin ulkoisesti moitteettomien ihmisten blogeja. Toki nämä molemmat voivat yhdistyä, mutta harvemmin kaikki on niin täydellistä kuin blogeissa ja julkisuudessa näyttää. Aina tulee mieleen, että jossain on luuranko kätkettynä.

Annie kirjoitti...

Heh, Leena. :-D

Sooloilija kirjoitti...

Annie, nauran melkein kippurassa täällä tuota kommenttisi alkuosaa! Jos näkisit mut, huomaisit, etten ole niin hillitty ja hallittu kuin luulet.. Olen kylläkin rauhallinen perusluonteeltani, mutta kuoreni alla asuu ärhäkkä tulivuori..

Eikös mun 'tyttömäisyys' välitykään lukijoille!! Nauran täällä...

Samoin, täydellinen elämä puistattaa minua. Omani on kaukana siitä. Itseasiassa oma elämäni on hyvin pirstaleista. Ehkä juuri siksi teen tätä blogia niin antaumuksella, koska kaikki muu tuntuu välillä olevan 'ihan levällään'.

:D

hanne virtauksesta kirjoitti...

Mielenkiintoinen lista kauniita, personallisia naisia...
odotin että lopussa olisin nähnyt sinun kuvasi, yhtä kauniina, vaikuttavana...

Ehkä Meryl Streep on samaa vuosikertaa kuin minä?

Leena Lumi kirjoitti...

Juu, todistan, että Soolis ei ole hillitty yhtään, vaan kävelevä tulivuori.

Annie, oletko koskaan ajatellut semmoista pikku mahdollisuutta, että jos ihminen pitää itsensä timmissä, hän saattaa silti kulkea katastrofista toiseen. Oma elämäni on ollut niin järisyttävää monin tavoin, että sen vastapainoksi haluan edes NÄYTTÄÄ vähemmän järisyttävältä. Kotikin oli ennen tiptop, mutta ei enää, ei enää, sillä mun bohemius on ottanut vallan kodistamme.

Soolis, en tiedä, kuka näyttelijä voisi olla minun vuosikertaa. Ehkä Sharon Stone, joka on nyt Dior -meikkien huippumalli...Pidän Jessica Langesta, Meryl Streepistä ja Helen Mirreniä jumaloin, mutta he ovat minua vanhempia.

Hei!, unohdetaan ikä ja ollaan sen ikäisiä, miltä tuntuu!!! I feel great♥

Sooloilija kirjoitti...

Hanne, oi, anteeksi kun tuotin pettymyksen. Mutta kiva kun löytyi kuitenkin näitä persoonallisia naisihmisiä kuviin.

Leena, totta, ei iällä oikeasti ole merkitystä silloin kun esim. on kyse ystävyydestä. Eikä aina muulloinkaan.

Mutta tätä juttua oli oikein kiva tehdä. En oikeastaan edes ajatellut, että paljastan tässä itsestäni paljonkin. Jotkut jutut vain lähtevät selkäytimestä..

Helinä Laajalahti kirjoitti...

Sinäkin aivan loistavaa ikäluokkaa! Salma Hayekin ikäsisar - hän on niin ihana nainen, Penelope Cruzin jälkeen suurimpia suosikkejani :)

Hassua, minä en jotenkin osaa ajatella Halle Berryä ja Helena Bonham Carteria samanikäisiksi, luulin Hallea paljon nuoremmaksi!

Nuori ja nuorekas sinä Sooloilija olet! Kun en vielä tiennyt, mitä ikäluokkaa olet, ajattelin sinut suurin piirtein omanikäisekseni, eli vähän reilu kolmekymppiseksi (siis sellaiseksihan minäkin itseni tunnen ;-). Ikä on vain numero muiden joukossa.

Sooloilija kirjoitti...

Päivi, kiitos ihanasta kommentistasi.
Salma on tosiaankin upea, vähän kuin Penélopen muutamaa vuotta vanhempi isosisko. ;D

Tuo 'reilu kolmikymppinen' kuullostaa kivalta, sellaisiahan me ollaan !!!

Minä pidän erityisesti tuosta Cynthia Nixonista - Mirandasta. Hän on rohkea nainen yksityiselämässäänkin, ja Sinkkuelämää-naisista eniten se, johon vois vaikka vähänkin samaistua.

Sari kirjoitti...

Upeita naisia tällä listallasi. Minä kiinnitin huomiota myös viimeisessä kuvassa olevaan Mary Stuart Mastersoniin, joka ihastuttaa minua kerta toisensa jälkeen yhdessä suosikki-elokuvistani: Fried Green Tomatoes. Oletko nähnyt?

Sinä vaikutat blogisi välityksellä rauhalliselta ja hillityltä naiselta, mutta ikääsi on ollut vaikea arvioida. Päivi sanoikin osuvasti, että ikä on vain numero muiden joukossa. Ja arvelen, että sieltä rauhallisen pinnan alta löytyy myös tulisuutta tarpeen mukaan.

Sooloilija kirjoitti...

Sari, siitä on vuosia aikaa kun olen nähnyt Paistetut vihreät tomaatit-elokuvan, jossa Mary Stuart M. näyttelee. Taidankin laittaa kirjastoon varaukseen, jos se sieltä löytyisi. Mutta muistan hänet kyllä.

Enkö ole aiemmin ikääni tarkemmin missään kertonut..En ehkä, nyt en edes muista.. (facebookissakin on vain syntymäpäivä, ei vuotta).

Anonyymi kirjoitti...

Ihania naisia ;O) Sinähän vähän epäilit että v.66 voisi löytyä jotain hyviä laatunäyttelijöitä, ja oikeassa olit!

Sooloilija kirjoitti...

Mikaela, löytyihän heitä. Ranskalaisia löytyi useampi, laitoin tähän vain yhden..