maanantai 25. elokuuta 2008

Tavara kiertää..


Tämän päivän kirppisostokset yllä; kauan jo suunnitelmissa ollut Sideways-elokuva (2e) ja Ari Koivusen uusin levy (4e). Nämä molemmat nappasin kirppispöydiltä samantien käteen. Olen oppinut, että jos jää miettimään niin joku muu ehtii ottaa juuri sen mitä itse alunperin mietti.
Levy on meidän 9-vuotiaalle, joka fanittaa Aria. Tytär tykkää Arista ja Johnny Deppistä. On vähän kai äitiinsä tullut tässä fanituskulttuurissa.

Olen ennenkin sanonut pitäväni lasista. En vaadi merkkilasia jos löydän mielestäni jotain kaunista. Tämä sinisävyinen lasimaljakko sinisine kivineen oli eilisen kirppislöytö puolellatoista eurolla. Eiköhän sillekin paikka ja käyttötarkoitus uudessa kodissa löydy.

Eli samalla kun täällä pakkaan loputtomalta tuntuvia astia-kippo-kuppiröykkiöitä kaupasta haalimiini banaanilaatikoihin, niin menen ja hamstraan lisää kirpputoreilta! Mutta näitä ostoksiakaan ei voinut jättää sinne. Ja dvd-elokuvia kerään.
Onneksi ei ole miestä marmattamassa asiasta.. ;-)

(Löysin eiliseltä kirppikseltä myös itämaishenkisen kattolampun kolmella eurolla,josta kuvaa sitten uudessa ympäristössään. Omistaja kertoi, että on vaihtanut tyyliä ja itämaisuus saa nyt väistyä. Minulle se puolestaan on tulossa...Tarkempi tutustuminen Fengshuihinkin alkaa tässä pian. Siitä oli jo juttua ihan äskettäin Bohemian Itkupillin blogissa).

11 kommenttia:

Taru kirjoitti...

Kippoja, kappoja ja kauniita käyttöesineita tarvitaan aina, varsinkin kun halvalla kirppikseltä löytää.

Minä olen kirppiksellä varsinainen hamsteri, ostan sillä periaateella "kun halvalla kerran löysin", vaikken tavaraa varsinaisesti tarvitsisikaan...

Kesiah kirjoitti...

Tietenkin muuttopakkauksia täyttäessä kirpputoreilta löytyy kaikkea ehdottoman ihanaa. Itse löysin niin paljon, että oli ihan pakko lopettaa kirppareilla käynti.

Katsoin tuon elokuvan ihan vähän aikaa sitten. Se oli jo kauan ollut suunnitelmissa ja en tiedä miksen löytänyt siitä sitä jotakin, mitä monissa paikoissa elokuvan on hehkutettu sisältävän. En vaan ymmärtänyt sen erinomaisuutta ilmeisesti.

Anne kirjoitti...

Hyviä löytöjä!

Minäkin olen hamstraaja. Kotona sitten vasta mietin, että mitäköhän näillä kaikilla löydöillä oikein teen...

Vaatteita ostan kirpputoreilta erityisen mielelläni. Usein huomaan löytäväni sieltä sellaisia vaatteita, joihin en tavallisissa kaupoissa loisi silmäystäkään. Ja kun hinta on edullinen, voi hyvällä omallatunnolla ostaa kokeilumielessä vähän erilaisempiakin vaatteita.

Sooloilija kirjoitti...

Elisa, eikö sovikin meihin moniin niin hyvin se Tankki täyteen Sulon filosofia, että kun halvalla sai..

Kesiah, juu näin just eli munkin pitää nyt vähäks aikaa lopettaa kirpputoreilla käynti.

Sidewaysista olen periaatteessa tykännyt, mutta näyttelijät eivät ole ihan mun makuun, paitsi Paul Giamatti, joka on ilmiömäinen, muttei kovin viehättävä. Ehkä se valottaa keski-ikäisen (amerikkalaisen) miehen sielunmaisemaa. Näin muistelen ajatelleeni pari vuotta sitten kun näin elokuvan ensimmäisen kerran.

Anne, minä taas hyvin harvoin löydän vaatteita kirpputoreilta (kun olen hankalan mallinen). Mutta lapsille löydän silloin tällöin vaatteita.

Nyt etsin kirppareilta dvd-elokuvia ja kalusteita, molemmat saisivat olla hyväkuntoisia.

Virpi P. kirjoitti...

Minusta Sidewaysia kestää katsoa monta kertaa ja pidän siitä aina. Tarina kertoo hauskasti neljästä hyvin erilaisesta ihmisestä, oivasti näyteltynä. Olen lisäksi Virginia Madsenin ihailija, minusta hän on maailman kaunein nainen.

Sooloilija kirjoitti...

Katriina, unohdin äsken mainita juuri Virginia Madsenin kun en muistanut yhtäkkiä hänen nimeään ja dvd oli jossain tavarapinoissa.. Minäkin pidän ja arvostan häntä, on liian vähän huomiota saanut. Tai ehkä on, tietyissä piireissä. Kaunis on, hyvin kaunis.

arleena kirjoitti...

Minä taas käytin vaparini makuuhuoneessa, siivoten ja komeroita järjestellen. Iso kasa vaatteita on lähdössä tarvitseville.

Kirppareilla käyn silloin tällöin ja jos kivaa löytyy ostan myös, ajatteln sitten kotona mitä ja miten ja mihin.

Sooloilija kirjoitti...

Arleena, kurkkasinkin ihania kuviasi ja juttuasi makuuhuoneprojektista..Palaan vielä uudestaan katsomaan.

Merja kirjoitti...

Mää tykkäsin Sidewaysistä. Siinä oli sopivasti sellaista itseironiaa ja surkuhupaisuutta mistä tykkään. Mielenkiintoista kuulla mitä pidit siitä.

Merja K kirjoitti...

Kivoja löytöjä olet tehnyt. Itse pitäisi taas elvyttää tuo kirppareilla kiertely, ei ole tullut vähään aikaan käyty.

Liivia kirjoitti...

Katsoin aika harvoin elokuvia, ja jopas nyt sattuu, kun tämänkin just katsoin viime kuussa. Hyvän mielen elokuva, joka joissain kohtaa naurattikin (se on mulle paljon, minua ei juuri naurata mikään), ei sellainen joka jää mieleen kuitenkaan. Minulle.